Forum Mugol Strona Główna Mugol
Porozmawiaj z nami o Świecie Magii!!
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Quidditch

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Mugol Strona Główna -> Sporty czarodziejów
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zashi
Administrator
Administrator



Dołączył: 15 Mar 2006
Posty: 430
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krotoszyn

PostWysłany: Pon 14:55, 20 Mar 2006    Temat postu: Quidditch

*Quidditch - zasady i porady*
Piłki:
Ogólnie są ich trzy rodzaje, a cztery sztuki są wykorzystywane podczas gry:

1. Kafel: Duży i czerwony. Właśnie nim strzela się gole.

2. Tłuczek: Dwa w grze. Mają czarny kolor. Strasznie niebezpieczny, próbuje zrzucić zawodnika z miotły.

3. Złoty Znicz: Najbardziej ważna piłka w grze. Mała, o rozmiarach piłki golfowej ze srebrnymi skrzydełkami, bardzo szybka i trudna do złapania.



Gracze:

Jest ich 7 w każdej drużynie - latają na miotłach:

1. Ścigający: Próbuje strzelić kaflem gola. Jest ich trzech w każdej drużynie.

2. Obrońca: Coś takiego jak bramkarz w mugolskiej Piłce Nożnej. Broni bramki, tak aby kafel się tam nie znalazł. Tylko jeden gra w drużynie.

3. Pałkarz: Używa kija baseballowego do odganiania tłuczków, kierując je w stronę przeciwników. Jest ich dwóch.

4. Szukający: Lata on nad boiskiem w poszukiwaniu złotego znicza. Jest on najważniejszą osobą w grze i tylko od niego zależy kiedy nastąpi koniec gry.




Boisko:
Owalne pole. Na jego duch końcach umieszczono po trzy słupki, na każdym z nich znajduje się obręcz, przez którą przerzuca się kafla.


Ogólne:
- Nie ma limitu czasu.
- Każdy gol zdobyty przez ścigających liczy 10 punktów.
- Karne są zawsze przy faulu.
- Szukający za złapanie znicza dostaje 150 punktów.
- Koniec gry jest wtedy, gdy znicz zostaje złapany.

A o to zwody które można wykonywać na Meczach bardzo przydatne w grze.

Dubel

Obaj pałkarze uderzają w tłuczek jednocześnie, co znacznie wzmacnia siłę odbicia.


Głowa jastrzębia

Ścigający tworzą formację w kształcie grotu strzały i szarżują razem na bramki, wzbudzając popłoch wśród przeciwników, którzy najczęściej pierzchają przed nimi na boki.


Kleszcze Parkina

Dwaj ścigajścy zbliżają się do ścigającego przeciwników z dwóch stron, podczas gdy trzeci szarżuje na niego z przodu.


Manewr Porskowej

Ścigający leci z kaflem do góry, by w ten sposób ściągnąć obrońcę i ścigających przeciwników na siebie. Następnie podaje kafla ścigającemu, który znajduje się pod nim. Wtedy ścigający jest sam na sam ze słupkami przeciwników.


Podwójna Ósemka

Manewr obrońcy stosowany najczęściej przy obronie rzutu karnego. Śmiga on z zawrotną prędkością wokół wszystkich trzech pętli bramek, by zablokować kafla.


Przerzutka

Ścigający rzuca kafla do partnera ponad swoim ramieniem. Zagranie trudne, bo wymaga dużej precyzji.


Rozgwiazda

Obrońca zwisa z trzymanej poziomo miotły, trzymając się jedną rękom i zagiętą stopą, wyciągając jak najdalej drugą rękę i stopę.


Transylwanka

Zagranie polega na pozorowanym uderzeniu przeciwnika w nos. Zagranie uważane jest za przepisowe dopóki pięść nie dotknie twarzy przeciwnika.


Woollongong Shimmy

Manewr polegający na zygzakowatym locie w celu rozproszenia ścigających przeciwnika.


Zwis Leniwca

Chroniąc się przed uderzeniem tłuczka, zawodnik zwisa z miotły głową w dół, trzymając się jej rękami i stopami.


Zwód Wrońskiego

Szukający nurkuje z zawrotną szybkością ku ziemi, udając, że w dole zobaczył znicza, ale w ostatniej chwili hamuje podrywa się w górę. Celem manewru jest skłonienie szukającego przeciwników do naśladownictwa w nadziei, że nie zdąży wyhamować i rozbije się o ziemię.

O to
Faule
które można wykonywać ale które radzimy używać je tylko w ostateczności:


Trał

Do wszystkich graczy
Chwytanie miotły przeciwnika za ogon, w celu jej spowolnienia lub zatrzymania.


Szarża

Do wszystkich graczy
Nalatywanie na przeciwnika z zamiarem spowodowania kraksy.


Blok

Do wszystkich graczy
Blokowanie swoją miotłą rączki miotły przeciwnika w celu wytrącenia go z kursu.


Stłuczka

Tylko do pałkarzy
Wybicie tłuczka w kierunku widowni, powodując zatrzymanie gry w celu ratowania widowni. Używane przez niegodziwych graczy by powstrzymać ścigającego od strzelenia gola.


Szturch

Do wszystkich graczy
Brutalne zagraniem łokciem wobec przeciwnika.


Nicowanie

Tylko do obrońcy
Wsadzenie jakiejkolwiek części ciała do obręczy w celu wybicia kafla. Obrońca powinien blokować obręcz z przodu a nie z tyłu!


Wtyk

Tylko do ścigających
Trzymanie kafla w chwili gdy przechodzi on przez obręcz. Kafel musi być rzucony!


Spalenie Znicza

Do wszystkich graczy, oprócz szukającego
Złapanie lub dotknięcie znicza przez jakiegokolwiek gracza poza szukającym.


Ogłupianie

Tylko do ścigających
Wtargnięcie na pole bramkowe więcej niż jednego ścigającego.


Tylko krotki opis Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cloe Lair
I rok nauki w Hogwarcie
I rok nauki w Hogwarcie



Dołączył: 25 Mar 2006
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Dolina Godryka

PostWysłany: Wto 16:37, 28 Mar 2006    Temat postu: Serioo? Krótki?

Jak to ma być krótki opis to (nie)chce widzieć długiego.. Razz Ja tam zresztą sama nie wiem. Jak bym już miała grać to na pozycji Szukającej... w tej samej drużynie co Wood Embarassed Albo na pozycji Ścigającej u boku Jamesa Embarassed Pozdro!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kate Black
Dorosły Czarodziej
Dorosły Czarodziej



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 405
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grimmauld Place 12

PostWysłany: Czw 9:59, 13 Kwi 2006    Temat postu:

Eeee ja nie wiem ja chyba jako ścigajaca.. a co do Wooda to jeszcze nie zapomnijmy o Krumie i Zamojskim Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Saphira
IV rok nauki w Hogwarcie
IV rok nauki w Hogwarcie



Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: gdzieś lecz niewiadomo gdzie

PostWysłany: Czw 13:39, 22 Cze 2006    Temat postu:

czytałam ten opis już
jak zaczęłam czytac to miałam nadzieje, ze bede mogła coś dodać, a tu klapa
powiedziałeś już chyba wszystko
ja ścigająca w druzynie z hmm...
nie wiem Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Mugol Strona Główna -> Sporty czarodziejów Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin